torsdag 31. mars 2011

NM i hjemmebrygging

NM i hjemmebrygging er altså lørdag 9. april, på Fabrikken. Det kommer til å stas!

Bærum humlekongelig hjemmebryggerlaug stiller med tre øl i Publikumsfavoritten og satser på å bli lagt godt merke til! I år har Petit agentur virkelig slått på stortromma og gir en Speidel 20 liter i førstepremie i den konkurransen. Det er ganske rått. Hittil er det påmeldt over 50 øl til PF-konkurransen, så det blir ikke lett å vinne.

I tillegg stiller jeg med tre øl i flaskekonkurrasen; Porter, havrestout og ESB. I fjor gjorde jeg det overraskende bra med to andreplasser (med havrestout og ESB). I år har jeg forsøkt å senke forventningene mine ganske mye. Det er påmeldt 288 øl til årest flaskeølkonkurranse, noe som er helt rått! I fjor var det 150, så det er altså nesten dobling i antall øl. Det sier noe om hvordan interessen for hjemmebrygging har skutt fart. Ikke noe er bedre! Jeg gleder meg i hvert fall stort til å dra på NM, og håper så mange som mulig stiller opp, med og uten øl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar