torsdag 24. mars 2011

Siste på vestkanten

Det har vært stille her nå i det siste. Ikke det at det ikke har skjedd noe, men det har ikke skjedd mye.

Jeg hadde fest forrige fredag, en slags St. Patricks Day-feiring, hvor jeg serverte min egen stout. Dessverre syntes jeg at den var litt tam; manglet både kaffesmaken og bitterhet for å være en skikkelig irsk stout. Jeg tilsatte derfor kaffe i fatet. Jeg brukte 4 gr pr liter kaffe, Colombiana Los Idolos, som jeg kaldtrakk i et døgn før jeg tilsatte i fatet to dager før servering. Det ble en kjempesuksess! Stouten smakte fortreffelig. En typisk irsk stout ble det på ingen måte, men veldig god. Dessverre smakte den ikke like godt dagen etter. Nesten for mye kaffe. Usikker på hva som har skjedd, men jeg skal smake på nytt til helgen før jeg bestemmer dens sjebne.

Ellers har jeg bestilt en del malt og humle slik jeg kan få brygget en del fremover. Og i dag har jeg lagd gjærstarter til nestebrygg, en skotsk 70/-. Her står Wyeast 1728 Scottish ale og snurrer:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar