onsdag 22. august 2012

Rapport fra bryggedagen og røykporter på fat

Ikke så mye meddele egentlig. Alt gikk etter plan, endte med ca 22 liter, OG 1050. Jeg skulle gjerne kjørt en whirpool i 15 min før kjøling, men det begynte å bli sent, så da droppet jeg det. Synes aromaen og smaken på forrige APA ble veldig bra med tilsvarende humleskjema og 15 min whirpool. Late hopping er tingen for humledrevne øl!

Ølet står nå ved 17 grader. Skal sjekke aktiviteten etter jobb i dag, og eventuelt øke til 18 grader.


Røykporteren ble stukket om på fat i går, med sukkerlake til karbonering. Jeg smakte på den før helgen, og det var ikke særlig bra. I går derimot smakte den knallbra! masse humle, passe røykpreg. Med litt kullsyre og lagring blir nok denne populær på festen. FG havnet på 1014, som gir en abv på ca 5,8 %.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar