søndag 1. april 2012

Resultater fra NM 2012

Forrige helg var det NM i hjemmebrygging. Jeg deltok med tre øl i flaskekonkurransen:
- barleywine
- imperial stout
- kvadruppel(mørk sterk belgisk øl).

Ingen av mine kom seg videre fra forbedømmingen. Jeg vet at konkurransen at tøff i år, men jeg er litt skuffet likevel. Til neste år skal jeg forsøke å brygge øl spesifikt til NM.

Barleywinen fikk ok tilbakemeldinger, 34 poeng av to dommere.

Imperial stouten fikk veldig bra kritikker, 39 og 40 poeng. Litt mye kullsyre, ellers lite å utsette på den.

Kvadruppelen hadde dessverre stått som en fontene ut av flasken, og fikk dermed ikke bedømming. Det suger hardt, men sånn er det bare.

Bærum Humlekongelig Hjemmebryggerlaug hadde felles bord på NM i år også. Vi hadde totalt syv øl å tilby. Personlig synes jeg våre øl holdt meget høy kvalitet i forhold til resten, men publikum var tydeligvis ikke enige med oss. Ingen blant de 30 beste. Jeg deltok med en røykporter og en hvete-IPA. (Jeg skal legge til oppskriftene der etterhvert)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar