fredag 1. mars 2013

Smaksnotater Altbier

Lenge siden jeg har satt meg ned og bedømt mine egne øl. Jeg har laget et eget skjema som jeg bruker på hvert øl jeg brygger. Her kan skrive ned oppskrift, vitale mål, tider og grader og nytte kommentarer. Tanken er å notere ned alt som viktig for å kunne gjenskape og forbedre.

Det er også satt av plass for smaksnotater. Her har jeg syndet fælt. Men det skal jeg gjøre noe med. Jeg starter med altbieren min.

Aroma:
Malt(brød), krydret humlearoma.

Utseende:
Kobberfarget. Hvitt, tynt skum som forsvinner fort.

Smaks:
Ganske intens smak av brød, litt søtlig, frisk, kaffe/sjokolade. Behagelig men tydelig bitterhet.

Munnfølelse:
Middels fyldig. Lett perlende

Generelt:
Et godt øl, lettdrikkelig. Dette tror jeg er den første altbieren jeg har smakt, så jeg vet ikke hvor typeriktig den er. Jeg har meldt den på til NM, så da får jeg svar på det.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar