torsdag 3. januar 2013

Bryggeåret 2013

I fjor var første året jeg ikke plasserte i NM, hverken i flaskekonkurransen eller i publikumskonkurransen (som egentlig bare er tull, men likevel morsom å delta i. NM hadde jo vært kjedelig uten PF-konkurransen). Jeg deltok ikke i juleølkonkurransen heller. Så for 2013 har jeg tenkt å sette meg noen mål.

Mål for bryggeåret 2013:
  • Delta i minst to konkurranser, med øl brygget spesifikt med tanke på konkurransen. Er ikke så mange å velge mellom utover de som arrangeres av Norbrygg, men jeg skal følge med på hva som skjer rundt om i landet.
  • Minst en plassering i NM i hjemmebrygging (1.-3. - plass)
  • Minst tre øl gjæret med brett (primær- eller sekundærgjæring)
Jeg har allerede startet å planlegge øl til NM, og venter på at Bryggselv.no skal få inn fersk gjær og humle (2012-avlingene).

Ellers ønsker jeg å brygge like mye/ofte som før. Både fordi det er moro, men også fordi det er sånn man blir bedre. Skal du bli virkelig god, bør man sikkert brygge hver uke, og mer målrettet. Så høye er ikke mine ambisjoner; jeg kommer neppe til å bli profesjonell brygger (det betyr ikke at jeg ikke drømmer om å åpne en bryggeripub, altså!).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar