torsdag 6. mai 2010

Planlegging

For et par uker siden ble avgjørelsen tatt. Jeg orket ikke lenger vente på fellesbestillingen via norbryggforumet (interessen ser ut til å ha død ut), og besetilte fire nye fat selv, denne gangen fra Morebeer. Ca $116 for fire brukte fat og $12 for nye o-ringer til alle fatene. Ikke like billig som forrige gang, men ikke så ille heller. Verken Chicompany eller Brewers discount hadde fat inne nå, er visst en fattørke på gang. Fatene er ankommet Jetcarrier i New Jersey, så om en måneds tid har jeg fire nye fat å fylle opp.

Så er spørsmålet, hva skal jeg brygge? Jeg tror ikke jeg vil fylle opp alle fatene, da det er kjekt å ha et ledig fat man kan trekke rundt på (har vurdert å kjøpe et nytt 9 liters fat til dette formålet også) og det er uansett bare plass til tre fat i det andre kjøleskapet mitt. Fullt av flasker er det også... For tiden har jeg IPA, Imperial stout, Mild og Skotsk 80/- på fat. IPAen er knallgod nå, og forsvinner nok ganske kjapt. Stouten trenger lang tid og kan gjerne erstattes med et annet brygg frem til høsten. Milden har jeg begynt å miste troen på, den burde ha vært klar til drikking nå. Skotten er ikke langt unna å være klar for konsum.

Jeg har lyst til å ha noen øltyper som passer bra til sommeren, og jeg har tenkt å forsøke meg på en california common. Bør nok brygge en IPA til snart også. Jeg har også lyst til å brygge et øl til jul allerede, en Old Ale som kan få stå lenge og godgjøre seg før den nytes igjennom den kalde vinteren. Jeg føler jeg trenger en øl til som en sommerøl, men jeg vet ikke helt hva... forslag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar