søndag 26. mai 2013

Smaksnotater Janets Brown

Siden er jeg er så godt i gang, kommer notatene mine for Janets Brown også.

Ser god ut, og er det også!

Aroma:
Mye humle; grapefrukt, mint (Northern brewer), granbar. Svak sjokolade.

Utseende:
Mørk brun, svart i glasset. Off white (poeng til den som kommer med et norsk ord) tett skum. Faller noe sammen etter hvert.

Smaks:
Mye humle her også, som aroma. Markant bitterhet. Ristet malt, med hint av mørk sjokolade i bakgrunnen.

Munnfølelse:
Et sted mellom lett og medium kropp, moderat kullsyre. Tørr.

Generelt:
Et forbannet godt øl! I praksis er dette mer en ASIBA/Svart IPA enn en brown ale (som dommerene også påpekte). Til konkurranse vil jeg nok flytte balansen mer mot maltet, men jeg vet ikke om jeg vil gjøre det ellers. Nam!

1 kommentar: