fredag 7. juni 2013

Smaksnotater på brett-saison

Gylden og fin, ganske klar!
Brett-saisonen, Gaardsbrygg, er klar til servering, men står ikke tilkoplet til øleskapet. Mulig jeg tar den ikke etter hvert, men det blir i så fall med egen tappeslange og picnickran.


Aroma:
 Veldig fruktig!

Utseende:
 Gylden, ganske klar (bittelitt tåkete). Hvit skum om faller fort sammen.

Smaks:
Fruktig, noe krydret (antageligvis fra rugen). Meget interessant og god smak.

Munnfølelse:
 Meget tørr. Litt lite kullsyre for stilen. Mulig jeg må kople den til CO2-anlegget (pr nå tør jeg ikke å kople den opp i øleskapet. Vil ikke ha brett i tappeslanger...)

Generelt:
 Et godt, og meget interessant øl. Ganen min er ikke god nok til å beskrive ølet skikkelig. Jeg anbefaler alle å prøve å brygge med brett, det er ikke farlig! Legg også merke til at brett ikke gir surøl, til det må man bruke bakterier. Det er neste eksperiment...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar