fredag 20. mai 2011

Årets humleplanter

Den varme våren har gjort underverker for challengerhumlen . Planten har spredd seg i blomsterkassen, og jeg har nå tre stykker som har kommet seg en drøy halvmeter opp tråden. Jeg har lyst til å lage et skikkelig stativ slik at den kan vokse seg stor, men det spørs jo hvor fornøyd naboen blir da...




Jeg har også skaffet meg to nye humleplanter, goldings og prima donna. Disse har jeg plantet ut i hver sin potte. Etter hvert skal plante dem ut foran hagen. Her er det en del sol, og bedre klatremuligheter enn bak. Hittil ser det ikke ut til å ha skjedd så mye i pottene, men det gjelder vel å ha tålmodighet. Jeg har gjødslet med hønsegjødsel, som skal være det beste for humleplanter.




Jeg har også en fuggles foran huset, som så vidt kom seg opp av marken i fjor, men hittil har den ikke visst seg. Hmmm...

- Øyvind

Location:Levrebakken,,Norge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar