søndag 15. november 2009

Fat!

Endelig! Etter flere uker med venting og sjekking av status, kom fatene fram på fredag. Fatene var trykksatt og virker til å være i rimelig bra forfatning. Jeg har likevel bestilt med ekstra o-ringer, og jeg skal nok bytte alle sammen for å være sikker. I går ble porteren tappet på fat, og står nå med trykk i øleskapet. En rask test viste at det kun er plass til tre fat i skapet, og ikke så veldig mange flasker i tillegg. Nå gjenstår det kun å få en gassmanifold og få laget hull i øleskapet til gasslangen, slik at CO2-apparatet kan stå på utsiden.

Her er bilder av fat, slangekoblinger, regulator og CO2-apparat. Regulatoren kjøpte jeg via en fra Norbrygg-forumet, og kostet meg 750 med slangenippel. CO2-apparatet ble hentet fra Ernst Nilson AS på Alnabru. De tok 900,- for ombyggingen inklusivt et nytt ventilratt. Dette har kostet litt, men det er garantert verdt det! Nå kan jeg pante mesteparten av 0,33 litersflaskene mine :-)
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar