søndag 21. mars 2010

NM i hjemmebrygging 2010

Jeg vil gjerne få si tusen takk til styret i Norbrygg for et fantastisk arrangement i går! Det var virkelig moro å være med på og det var kjempemasse godt øl å smake på!

 At jeg skulle ta to 2.-plasser i flaskeølkonkurranser, hadde jeg aldri i verden trodd! Garm havrestout og Garm ESB fikk hver sin 2. plass i klassen Imperial porter og stout og Øvrig lys ale. Dessverre nådde ikke Sjokoladebrun opp i Publikumsfavorittklassen, men det er ikke så rart. Ølet smakte greit, men var nok noe ferskt og hadde vanskelig med å skille seg ut fra mengen av (I)PA'er og stouter. Neste år skal jeg planlegge litt mer på forhånd!

 - Øyvind

5 kommentarer:

  1. Gratulerer masse! Fantastisk resultat for første års deltakelse! -LO

    SvarSlett
  2. Helt sjeft, du lager kjempegodt øl så det er helt fortjent. Bare vent til du blir bitt av humlebasillen og bare lager humlejuice ut av alle typer. Da ender du på bunn av alle lister, og må gå i humleskammekroken :-)
    Snakker av erfaring :-)
    (det er bare jeg som liker ølen min)

    SvarSlett
  3. Hahaha! Vi får se om du godkjenner IPA'n min når den er klar da :-)

    SvarSlett
  4. Vi må møtes snart ja, lenge siden sist! Reiser du bort hele påsken?
    Hadde vært moro og møtes i humleskammekroken min (les kjelleren).

    SvarSlett
  5. Jeg er borte onsdag til søndag. Tenkte å jobbe mandag og tirsdag. Det kan kanskje gå an å møtes tirsdag, men da må jeg godsnakke med madammen.

    SvarSlett