søndag 26. mai 2013

Smaksnotater på california common

Inspirert av siste blogginnlegget til The Mad Fermentationist, har jeg begynt å prøve å ta bedre bilder av ølene mine. Tenkte jeg kunne post et bilde jeg ble ganske fornøyd med. Ølen er min egen california common. Når jeg først poster bilde, kan jeg jo poste noen kommentarer om det også.


Nærmest krystallklart!


Aroma:
Svak aroma av humle og malt (litt kjeks og karamell).

Utseende:
Ravfarget. Hvit skum med noe store bobler. Faller sammen til en skumring. Pent øl, klart ( i bilde synes treet i bakgrunnet og solnedgangen oppned og speilvendt i glasset).

Smak:
Humlen dominerer noe med sitt typiske mint- og granbarpreg. Lav bitterhet. Middels maltsmak av brød, hint av karamell. Noe fruktighet fra gjæren.


Munnfølelse:
Tørr, lett perlende. Middels fyldig.

Generelt:
Et godt øl, men jeg savner mer maltpreg. Ellers ingen feil som jeg klarer å smake. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar