onsdag 22. mai 2013

Oppdatering på mine humler

Tidligere i vår, da kulde hadde gått, ble de nye humlene mine satt ut i nye blomsterpotten. Madammen ordnet det for meg og fikk delvis frie tøyler. Eneste krav var at de måtte være store. Og for noen blomsterpotter hun kjøpte! Gamle whiskyfat.

Humlene hadde vokst veldig bra inne, så bra at jeg etter hvert slet med å gi dem gode vekstforhold (de ble 1,5-2 m høye!). De stagnerte litt, og så ikke så fornøyde ut. Så da det endelig ble varmt nok ute, plantet jeg om. Dessverre gikk ikke flyttingen så bra, og plantene knakk. Nå håper jeg at nye skudd skal vokse opp etter hvert. De ble plantet i en blanding av plantejord og kompostjord med kugjødsel. 


Det positive er at challengerhumlene mine har kommet opp av jorden, og ser ut til å trives på sine nye plasser. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar