fredag 17. desember 2010

17. desember

Jeg "åpner" kalender hver morgen før jobb, rundt kl seks. Jeg var tydeligvis litt ekstra trøtt i dag tidlig, så jeg trakk opp ølet for 18. desember. Så da må jeg trekke 17. desember i morgen da. Nuvel. Dagens (eller morgendagens) øl er Nøgne Ø Underlig jul, altså nok et krydder øl.


Utseende: Veldig mørk brun, svart i glasset. Et flott, kremet skum som holder seg lenge.

Aroma: Det første som slår meg er lukten av gløgg. Også en aroma som minner meg om peppermynte. Helt sikkert ingefæren.

Smak: Som en blanding av øl og gløgg. Ølet er i førersetet. Søt, og brente toner fra mørk malt. Lett innslag av kanel og ingefær. Mye smak, men kryderet er ikke voldsomt fremtredende.

Munnfølelse: Fyldig. Middels til mye kullsyre. Rund.

Drikkbarhet/generelt: Tror dette er min favoritt blandt krydderølene hittil. Et interessant øl fra Nøgne Ø, godt balansert, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar