fredag 30. mars 2012

Anmeldelse: Deuchars IPA-klon

Det er en ting jeg har ønsket å bli bedre på når det kommer til bloggen min, og det er tilbakemeldinger på hvordan de forskjellige bryggene mine blir. Tross alt, en oppskrift er ikke så mye verdt hvis man ikke vet hvordan ølet ble, tenker jeg. Så, i et forsøk på å rette opp i den, starter vi helgen med en anmeldelse av min Deuchars IPA-klon:

Aroma:
Frisk men svak humlearoma

Utseende:
Et sted mellom halmgul og gylden, lett tåkete. Hvit flott skum som faller sammen til en skumring.

Smak:
Svak maltsmak (brødaktig kanskje), middels humlesmak. Frisk smak. Lett bitterhet i ettersmaken.

Munnfølelse:
Lett til middels fyldig, lavt CO2-innhld.

Generelt:
Veldig fornøyd med denne. Absolutt ingen smaksbombe, men et kroneksempel på sessionøl. Jeg tror ikke jeg har klonet øl, og det får jeg vel aldri sjekket, men absolutt godt. Jeg tror grunnølet her noe å bygge videre på, men kanskje prøve en humle med mer trøkk enn styrian goldings. Kanskje flere humler også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar