mandag 10. januar 2011

Planer fremover

Det har skjedd svært lite på bryggefronten hittil i år, men jeg har i hvert fall prøvd å tenke på hva jeg ønsker å brygge etter hvert. Problemet mitt nå er at jeg har for mye øl! Jeg har i tillegg ilagt meg selv en hvit måned etter desembers høye alkoholinntak. Syv av åtte fat er helt eller delvis fulle, så jeg har rett og slett ikke nok lagringskapasitet akkurat nå. Jeg har en følelse av at tre av fatene i øleskapet ikke er så veldig fulle da, så det løser seg nok. I tillegg har jeg slengt meg på en fellesbestilling på Norbryggforumet og bestilt to nye fat. Her i hvert fall min foreløpige plan for fremtiden, i litt tilfeldig rekkefølge:

- Barleywine. En liten batch på 6-8 liter. Håper å gjøre dette til en årlig greie.
- Amerikansk brown ale. Mulig jeg skal forsøke å få til denne før NM.
- Tørr irsk stout til St. Patricks day! (oj, her har jeg dårlig tid!).
- Øl til Publikumsfavorittklassen i NM.
- Mild! Mai er den offisielle mildmåneden, og i år skal jeg klare å brygge en. Fjorårets forsøk ble infisert :-(

Satser på å brygge barleywinen ganske snart, så følg med!

- Øyvind

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar